Online hulp Alle antwoorden op jouw vragen
FAQ
Categorieën Meestgestelde vragen
Categorieën
Meestgestelde vragen
Terug

Waarom is een authentificatie nodig om mijn aankoop te voltooien?

De nieuwe Payment Service Directive 2 (PSD2) van de Europese Unie is in mei 2021 ingegaan ➔ het doel ervan is om pogingen tot fraude tegen te gaan en betalingen veiliger te laten verlopen.

Om in de toekomst betalingen te kunnen doen, moet je een authentificatie voor je betalingen uitvoeren op de site via je bank. Dit geldt voor alle aankopen op de Lexa-site die je met creditcard of iTunes doet.

  1. Download hiervoor eerst de app van je bank en geef deze app toestemming voor het versturen van meldingen.
  2. Zodra je je bankgegevens heb ingevuld en gevalideerd op de aankooppagina van Lexa, volg je de authentificatie-instructies van je bank.
  3. De meeste members ontvangen een melding van hun bank-app: Klik hierop om je aankoop valideren. Krijg je geen melding? Open dan je bank-app en
  4. keer vervolgens terug naar Lexa om je aankoop te voltooien en gebruik te maken van onze site.


! Let op:
als je het authentificatie-venster van je bank sluit zonder te valideren en dan terugkeert naar de aankooppagina om je betaling te doen, zal je betaling niet worden voltooid.

! Let op: Als je bankpas verloopt en je wordt gevraagd om je gegevens bij te werken, moet je ook de authentificatie uitvoeren. Hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht.

Ondervind je problemen bij het valideren van je betaling in de bank-app?

  • Neem contact op met je bank.
  • Probeer een andere beschikbare betaalmethode, zoals PayPal.
  • Voltooi je aankoop op een ander apparaat > Soms verloopt de authentificatie soepeler als je op een computer probeert te betalen in plaats van op een mobiele telefoon.
Is dit een antwoord op jouw vraag?
Ja Nee
Bedankt voor je bezoek aan onze Online help pagina. Veel plezier op de site!

Indien je nog steeds contact wenst met het customer care team,
klik dan hieronder.