Online hulp Alle antwoorden op jouw vragen
FAQ
Categorieën Meestgestelde vragen
Categorieën
Meestgestelde vragen
Terug

Hoe zet ik de automatische verlenging van mijn membership stop?

Je kunt de automatische verlenging op elk gewenst moment stopzetten door deze ten minste 48 uur voor de vervaldatum te annuleren. Je doet dit door op je profielfoto (of de grijze standaardpictogram) te klikken uiterst rechts op de taakbalk bovenaan elke pagina en vervolgens ‘Mijn account’ te kiezen. Op deze pagina zie je onder ‘Mijn membership beheren’ je huidige Full Membership en de verlengings- of vervaldatum. Om de automatische verlenging stop te zetten klik je op ‘Mijn membership beheren’.

Vanwege veiligheidsredenen zal je gevraagd worden om je inloggegevens te bevestigen. Let op: het gaat hierbij om je e-mailadres en niet je gebruikersnaam. Vervolgens moet je enkele stappen doorlopen vooraleer je je automatische verlenging kunt stopzetten. Wanneer je automatische verlenging correct is stopgezet ontvang je hier ook een bevestiging van op je persoonlijke e-mailadres.

Let er op dat wanneer je membership is geëindigd, je profiel nog wel online blijft als gratis profiel. Je dient dit apart te verwijderen.

Je kan de automatische verlenging van je membership momenteel nog niet stopzetten via de mobiele site. Je kan hiervoor wel inloggen op je desktop en dit via deze weg doen. Mocht je niet over een desktop beschikken kan je altijd een bericht sturen naar onze Customer Care afdeling, zij zullen je dan met plezier verder helpen!

IPHONE

Je kan je membership beëindigen door de automatische verlenging stop te zetten. De manier waarop je dit doet verschilt naargelang je je membership via iTunes of rechtstreeks via Lexa afgesloten hebt.

Indien je je membership aangekocht hebt via iTunes ga je daarvoor naar de rubriek “Mijn abonnementen” in de “App Store” ten vroegste 24 uur na je betaling en ten laatste 48 uur voor de vervaltermijn van je membership. Omdat de iTunes betalingen niet in ons beheer zijn maar bij onze partner iTunes kan onze Customer Care deze niet voor jou stopzetten, je moet dit dus steeds zelf doen via de App Store of dit door de iTunes Customer Care laten doen.

Indien je je membership niet via iTunes aangekocht hebt kan je dit stop zetten via onze website. Je moet hiervoor inloggen via een computer. Onder “Mijn instellingen en membership” tref je “Membership”. Hier kan je je membership stopzetten. Je kunt uiteraard ook contact opnemen met ons Customer Care Team indien je hier problemen bij ondervindt. Zij zullen binnen 48 uur reageren op je bericht.

ANDROID

Het stopzetten van de automatische verlenging is helaas nog niet via de app mogelijk. Je kan hiervoor wel inloggen via een computer. Onder “Mijn instellingen en membership” tref je “Membership”. Hier kan je je membership stopzetten.

Je kunt uiteraard ook contact opnemen met ons Customer Care Team. Zij zullen binnen 48 uur reageren op je bericht.

  • Via desktop Klik om te wijzigen
  • Via mobiele site Klik om te wijzigen
  • Via de Lexa app Klik om te wijzigen
Is dit een antwoord op jouw vraag?
Ja Nee
Bedankt voor je bezoek aan onze Online help pagina. Veel plezier op de site!